Vorbe din popor

Viata a fost dificila pentru Vasile, cel de-al noualea copil al familiei Busca. Copilaria a fost marcata de plimbarile nesfarsite pe dealuri salbatice cu cele 3 capre leproase si un tap scofalcit. De Craciun primea drept cadou o pereche de opinci purtate deja de alti 3 frati mai mari si o camasa de in de la maica-sa, sa se innoiasca si el. Acum, la 16 ani, mergea pentru prima data la oras. Era fascinat de povestile fratilor mai mari; mai ales ca auzise ca bucurestenii au cel mai mare carnat!

Pamfleportretul lui maxim întâi

Mă străduiesc de mult să-i fac un portret pe măsură. Îmi ascut creioanele colorate, fiindcă trebuie să iasă viu, învelesc cărbunele să nu mă murdăresc de tuşa pe care i-am pregătit-o, curăţ şevaletul (adică biroul ăsta negru şi cu colţuri) ca să nu rămână vreo urmă a gloriei demult apuse, mă proptesc bine cu coatele să nu mă zguduie vreo metaforă de-a domniei sale şi tot aşa până reuşesc să scriu precum el; ca aici, că după ce te pregăteşti îndelung să înceapă, constaţi că s-a terminat.

Sunt columbofil, pardon… columbofob

Sa vedeti ce mi s-a intamplat deunazi. Ma uitam cu sotia la ultima telenovela de pe Acasa, cand aud o bufnitura in balcon. Ma uit pe geam, aducea a bland urs Grizzly. Sar, imi iau peria de haine cu mine si zdup dupa el. Cand colo un amarat de tigru se prinsese in lenjeria neveste-mii. Ma-ntorc in casa, imi iau tirbusonul, ei las’ ca te fac eu!, ma-ntorc, al dracului vultur sa sara la mine. Cand ma uit mai bine, un porumbel fioros gata sa ma devoreze! Asa-mi trebuie daca mananc broccoli in pat!